Friday, 11 March 2011

Cali

        Cali merupakan seekor serangga tak berekor yang berwarna hitam oren hitam oren. Dulu, aku pernah kena cali di dagu bahagian kanan sewaktu Form 2. Menyeksakan. Pedih mendidih sedih letih.

Jangan tertipu dengan kecomelan rupa serangga ini, gigitan panahan cinta dari
 serangga ini meninggalkan kesan kat aku hampir dua bulan. Dahla toksin sentuh haiwan
paling berbisa di dunia. Ok picture description dah terlebih panjang.


        Orang English menamakan serangga ini Rove Beetle. Bukannya love beetle kerana love bitenya yang amat berbisa, dan bukan pula the Beetles kerana yang tu saya tak perlu explain, dan semestinya bukan buaya. Kau jangan buat-buat pandai kat blog aku eh. Nama saintifiknya Paedurus rinakaunaktauwatpanakwatbahan. Kita di sini memanggilnys cali, dey all panggil charlie wtf.

        Masa dulu, aku terkena pun masa tengah tertidur. Si Cali ini bertenggek kat dagu dan dia berak. Berak tu yang corrode dagu aku. Ramai perompuan tarik balik dey all punya surat cinta eh tak tak. Bila terkena air, gila punya pedih. Minum tertumpah, gila punya pedih. Makan kari comot, gila punya pedih. Mandi, gila punya pedih. Swimming, gila punya pedih. Hujan takda umbrella, gila punya pedih.

      Tapi isk kalau budak kecik kena memang pedih sakit wtf gila la. Kesian.

7 comments:

  1. haha... ziq, cuba ko google cali ni... kuar pic ape.. haha...
    sebab pic ni appear broken la... maybe tenet aku slow sgt kot..haha
    but kalo letak 'binatang cali'.. dpt la.. :D

    ReplyDelete
  2. shit youu coli

    ReplyDelete
  3. susunan ayat dan penggunaan bahasa yang sangat menarik....

    monolog dalaman yang sangat berkesan kepada pembaca.... bagus2...

    ReplyDelete
  4. aku kalau tak berguling2 gelak baca blog posts haziq ni tak sah. penawar stres terbaik !

    ReplyDelete
  5. kawan aku bob..fobia ngan cali..bilik dorm aku,aku bela cali

    ReplyDelete
  6. kena masa dok kat asrama hosp telok intan

    ReplyDelete